Привіт, бро! Напевно ти дивуєшся, чому ми вирішили заговорити про такий шмот, як худі. Все дуже просто: бо сьогодні модою й стилем керує комфорт. Більше не треба одягати щось, що лайкнуть твої друзяки, якщо тобі у цьому не зручно й крінжово. Бо тепер можна обирати комфортні та стильні кофти, які зроблять з тебе справжнього знавця моди. А про те, як вперше з’явились худі й чому їх називають одягом для злочинців – далі у тексті.

Що таке худі та як вони виникли

Худі – це кофта, яка має великий каптур й надівається через голову. Тому, хоумі, не плутай її з світшотом або товстовкою, які мають певні відмінності у фасоні та дизайні. А ще худос відрізняється тим, що може мати велику кишеню спереду, яка нагадує сумку кенгуру, через що його ще називають ласкаво «кенгурушка». Але ми тут зібрались не для цього, офкос. Давай поговоримо про те, як, коли, де та чому з’явились чоловічі худі. Насправді перша річ, яку можна було б назвати більш-менш схожою на те, що ми сьогодні кличемо худосом, з’явилась лише у 1930-х роках. Його розробила компанія Champion. Нумо, вгадай, для чого він був створений?

Бінго, адже спершу ця річ була досить утилітарною та вузькоспеціалізованою. Її розробили для того, аби використовувати замість форми для працівників, що працювали на морозильних складах у Нью-Йорку. Тому перший худос мав утеплення у вигляді флісу, а ще – більший та тепліший каптур. Ти сміливо можеш почати бомбити, як так вийшло, чому компанія зі спортивною назвою не розробила худі оверсайз для інших цілей. Проте почекай, адже ми вже біжимо розповідати тобі й про це! Так от, у Champion швидко отримали фідбек від людей, які носили їх худоси, а ще – запити від компаній, з якими вони співпрацювали. Й, звісно, серед них були спортивні команди з різних університетів Америки.

Як результат – худоси з’явились у вигляді форми для цих команд. Особливою популярністю вони користувались у футболістів, які почали наносити на них навіть лого своїх команд, аби виглядати більш впізнаваними. Саме тут і з’являється такий шмот, як жіночі худі, оскільки дівчата спортсменів швидко зрозуміли, що це досить зручна річ, й почали носити їх також, забираючи у своїх половинок, що сприяло популярності худоса. На цьому спортивний двіж не закінчився. Адже через сорок років (!) худі все ще лишався досить популярною річчю серед усіх спортсменів. А після того, як у 1976 році на екрани тєлєків вийшов фільм про Рокі Бальбоа, який носив сірий худос, почалась нова ера популярності цієї кофтини.

Худі VS хіп-хоп культура

Нумо застрибнемо у Делоріан, аби промотати історію худоса ще на двадцять років вперед. 1990-ті роки, у Нью-Йорку та Лос-Анджелесі активно розвивається хіп-хоп індустрія, реп стає способом продемонструвати незалежність, виплеснути гнів та невдоволення світом та його авторитаризмом. Одночасно з цим найбільші «гравці» на полі репу почали вигадувати власний стиль – велетенські спортивні штані, кроси, а ще – худі з прінтом. Snoop Dogg і Wu-Tang Clan буквально започаткували стиль хіп-хопу, розпочавши не лише музичну, а й шмотову революцію, принісши популярність оверсайзу та спортвіру.

Фан-факт: репери перемогли навіть настільки популярні бренди, як Supreme та Stussy, які тоді одягали спортсменів та «лідерів вільного світу». Як результат – купити чоловічі худі захотілось усім, й через кілька років сети одягу, які містили худоси, стали оверпопулярними.  Тут треба зробити невеличкий офтоп і згадати, чим у цей час займалась фешн-індустрія. Цікаво, але вже у 80-х роках, підхопивши актуальність та тенденцію до спортивного стилю, кілька брендів почали створювати власні худі й додавати їх до своїх колекцій. Наприклад, Norma Kamali розробити перші дизайнерські худі унісекс, які мали утеплення з флісу, а ще – нейтральні кольори. Проте вони все же були досить бейзікові, адже трохи були схожі на пуловер, й їх пропонували носити з чіносами чоловікам, а жінкам – зі спідницями плісе.  Наступними «промацали» популярність худі такі бренди, як Tommy Hilfiger і Ralph Lauren, які мали досвід створення шмоту у стилі спортвір, а тому представили світові перші худі, що мали більш спортивне спрямування й легко стали фундаментом та ґрунтом попкультури.

Out of law або одяг для злочинців

У той час, як утеплені худі почали підкорювати еліту американського та європейського суспільства, їх й досі цурались й обходили стороною більшість брендів через неоднозначну історію. «WTF?» - спитаєш ти, вигинаючи брову, й ми тебе повністю у цьому підтримуємо, бро, бо також не дуже розуміємо логіку. Давай по черзі. Чорне худі з 1970-х років набуло особливої популярності серед вуличних митців. По факту – серед вандалів, які любили розписувати стіни фарбами там, де це було заборонено. Для цього як раз особливо добре підходили худоси, які допомагали приховувати обличчя за допомогою об’ємного каптура. Це посприяло тому, що у 90-х роках, коли хіп-хопери почали творити дічь, буквально кидаючи виклик законам та правилам американського суспільства, худі, як основа їх гардеробу, почали асоціюватись зі злочинцями.

Але за худі могли забулити не тільки в Америці й не лише у дев’яності. На початку 2000-х років у більшості великих міст Великобританії на магазинах, приватних будинках або навіть громадських установах можна було побачити напис «no-hoodie». Що поганого зробили худі з написом британцям? Вони вважали, що таким чином зможуть стримати агресивних нубів та малолітніх злочинців, а ще – зменшити кількість пограбувань. Спойлер: не спрацювало, бо річ була зовсім не у худі. Трохи пізніше, через років п’ять, таку заборону відмінили, бо побачили у ній расистський контекст: все через те, що худі, особливо з великими каптурами та оверсайз, полюбляли саме афроамериканці, хайпуючи та підтримуючи хіп-хоп культуру та спорт.

Модні худі у колекціях сучасних брендів

Ок, давай рухатись далі, й поговоримо про те, як модні бренди світу активізувались й почали створювати власні варіанти худі. З 2010-х років купити худі оверсайз стало можливим не лише у якихось спеціалізованих магазинах одежі, а майже у будь-якого бренду. Першими, звісно, стали такі гіганти, як Supreme і X-Girl, які краще за інших знали, що таке спортвір, й почали активно освоювати не лише скейтерську аудиторію, а й так званих «лінгва-франкі». Молоді та на той час не дуже популярні бренди, яким було складно тягатись зі справжніми гігантами, підтримали тенденцію й почали випускати власні спортивні капсули. Серед найбільш успішних та хайпових проєктів – шмот від Golf Wang і Awake NY. Їх основу складали худі з прінтом, які демонстрували лейбли та логотипи, що були популярними у дев’яностих. Тобі може здатись, що ти усе своє життя чув про таких гігантів, як Off-White та Yeezy, але свої сасні варіанти худосів вони представили лише у 2010-х роках, долучившись до загальної тенденції розвитку спортвіру. Дебют брендів був голосним та хайповим – на сцені можна було побачити кілька моделей худі, що мали яскраві логотипи й рвані елементи.

Далі було ще цікавіше. З 2017 року модні бренди прохавали фішку, що їхні базові худі, які коштували до сотні доларів, почали продаватись гірше, а тому треба було шукати інші рішення, як привернути увагу аудиторії. Й вони були знайдені: таким варіком стали колаборації. Вони дозволили спортивним гігантам конектитись разом з більш вишуканими, розкішними брендами, наприклад, з Louis Vuitton, що дозволило розробити унікальні лінійки одягу, а ще дало можливість купити худі жіночі, які нічим не поступались чоловічим. А потім розпочався справжній худі-бум. Кому тільки в голову не спадала думка створити худі для дівчат та хлопів! Модні подіуми усього світу бачили колекції від таких вайбових брендів, як Alexander Wang, Gucci, Balenciaga і Marc Jacobs, Dior, Saint Laurent та інших. Навіть далекі від спортвіру модні будинки, які у цьому напрямі були справжніми фрешменами, почали ділитись власними думками, як повинен виглядати сучасний худос.  

Офтоп, але саме увага до худі від таких модних гігантів допомогла йому позбутись своєї репутації бед боя. Тому сьогодні худос, який був зшитий модним брендом, став вважатись такою ж нормальною, майже казуальною частиною гардероба, як і сорочка або брюки зі стрілками. А ще це було досить показово, адже, створюючи теплі худі, бренди, як і раніше, продовжували шити офіційні костюми, жилети та інші речі з елітарного стилю, при цьому навіть не звертаючи уваги на те, що роблять дестрой, стираючи межу між офіціозом та спортом.

Трендові базові худі в світі українського фешну

Гуд, ми нарешті дістались найактуальнішого розділу у цій статі. А саме – які чоловічі худі та моделі для тян пропонують українські бренди, на чому вони зосереджуються й як обіграли сучасний спортвір у такій простій речі.

Серед найпопулярніших українських розробників речей ми поговоримо про наступних:

  • Ohueno: щоб завжди було охуєнно – варто мати у своєму гардеробі такий шмот, який буде задавати стиль й від якого будуть скреготіти зубами усі твої бро від заздрості, наприклад, такий худос;
  • Farfi: базові худі від цього бренду – це про стайл, а ще – про характер, а тому покажи свої зубки, обираючи наступну кофту;
  • Tur: стань частиною братства тихих ніндзь з мегаполіса, обираючи не просто худос, а мантію, яка сховає тебе від нудних бейзіків;
  • Urban Planet: база, ґрунт, фундамент – класичне чорне худі, яке підійде будь-якій тян, незалежно від її рівня спортивності;
  • Esthetic: купити худі, які будуть не лише красивими, а й поєднувати у собі культурне надбання Японії? Ізі, гьорл, просто обирай цей варіант, який буквально дихає мотивами твого улюбленого аніме;
  • Creative Depo: худі, яке прогриміло на увесь світ, яке носить навіть наш президент, а ще – уся його команда, й яке декларує твою любов до Батьківщини;
  • UVALI: жіночі худі від цього бренду – це про спокій, патріотичність, стиль, а ще – ніжність, яку сміливо можна поєднати разом з естетикою та бруталізом спортивного стилю. Наприклад, це особливо яскраво виражено в ось цій моделі;
  • VPL-labs: насправді тільки у кіно люди завжди кажуть «ні» на будь-яку кріпову або трешову ідею. Якщо ти завжди кажеш «так», а ще ти за крутий двіж без правил – тоді обирай ось цей худос;
  • RDR: шукаєш топ look на холодну погоду – тоді худі на флісі чекає на тебе, аби занурити у світ андеграунду.

Купити чоловічі худі та моделі для тян у нас також можна від таких лейблів, як Gard, Morning Star, ION, EDM, Огонь Пушка та інших.

Де купити худі українського виробництва та скільки вони коштують

Олрайт, тепер ти шариш за історію свого улюбленого предмета гардероба, й настав час обговорити, де краще його купувати, аби отримати якісну річ, приємне обслуговування, а ще – море знижок. Й тут ми поспішаємо увірватись у твій світ шопінгу, адже з DICH ти зможеш створити як ламповий, няшний образ, так і брутальний, спортивний, аби підкоряти усіх своїх братюнь. А ще купити худі українського виробництва – значить вкладатись у своє, носити те, що створене для тебе з любов’ю, а також отримувати задоволення від власного стайлу, який гартується так само, як український дух!